neglelakk.net » Negler og hender » Pleie (Moderatorer: Manjana, Wenche)
 » Hva skal jeg gjøre? (negle som deler seg nedover)
Vennligst logg inn eller registrer.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Skrevet av Emne: Hva skal jeg gjøre? (negle som deler seg nedover)  (Lest 1678 ganger)

Juni 09, 2013, 01:34:53 pm

MarinaC

• minx
  • Kjønn: Kvinne
Hva skal jeg gjøre? (negle som deler seg nedover)
« på: Juni 09, 2013, 01:34:53 pm »
Neglen på tommelen min har en brist som gjør at den deler seg nedover (håper dere skjønner hva jeg mener)
Har drevet på å limt den, men det varer jo ikke lenge av gangen.

Sist jeg hektet meg fast i noe (Auuu :() klipte jeg ned ned så langt jeg kunne, og fikk da klippet den ned nedenfor bristen ;D MEN......etter bare en ukes tid bristet den på samme plass igjen.....kan liksom se en antydning til en stripe helt ned til negleroten akkurat der bristen er.

Nå er jeg lei, og lurer på om jeg skal få lagt en slags falsk negl på bare tommelen, slik at jeg slipper dette styret.

Hva anbefaler dere?
....................

Hilsen Marina

Juni 09, 2013, 02:57:32 pm

Friggis

• duochrome
  • Kjønn: Kvinne
Sv: Hva skal jeg gjøre? (negle som deler seg nedover)
« Svar #1 på: Juni 09, 2013, 02:57:32 pm »
Høres ut som du har fått en skade i matrix (det området rett over der neglen starter, neglens "fødestue"). Det er dessverre slik at hvis du først har fått en skade der, ved for eksempel slag eller at fingeren har kommet i klem, vil neglen vokse ut med samme skade hele tiden, det lagres på en måte i sentralen! Ida Malene f.eks. klemte fingern i en bildør en gang, og den neglen vokser alltid ut med en rille :( Som du sikkert skjønner er ikke dette noe å gjøre noe med, og antageligvis vil kunstmateriale bare falle av pga for mye bevegelse i underlaget. Det kan hende bevegelsen er så minimal at kunstneglen vil klare å holde seg fast, så jeg ville anbefalt deg å gå til en negledesiger og prøve å legge en forsterkning på den neglen eller alle.
Lykke til ;)
Nails nails nails<3